مشاوره و راهنمایی ۵ - ۲۲۹۱۹۹۸۲ - ۰۲۱

پیاده سازی خدمات الکترونیک

پیاده سازی خدمات الکترونیک

تاریخ به روز رسانی: 1397/01/14 تعداد بازدید: 421
خدمات الکترونیک چیست؟
مفهوم خدمات الکترونیک ترکیب ساده ای از واژه های خدمات و الکترونیک نیست. در حقیقیت خدمات الکترونیک دارای بار معنایی خاصی است که شامل تعامل بین ارائه دهنده خدمت و مشتری بوده به طوریکه این خدمات از طریق اینترنت عرضه می گردند. به عبارت دیگر، خدمات الکترونیک، خدماتی دو طرفه است که از طریق اینترنت به کاربران خدمت رسانی میکند. بطور کلی می توان گفت خدمات الکترونیکی به خدماتی گفته می شود که بر بستر اینترنت ارائه می شود و هدف آن ارائه سریع خدمات و انجام سریع کلیه امور بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل است . خدمات الکترونیکی بر خلاف حالت سنتی آن وابسته به مکان، زمان و ساعتهای خاص نیست و لذا به راحتی ارائه میشود. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که کیفیت خدمات الکترونیکی تأثیر قابل توجهی بر رضایتمندی مشتریان دارد. به طوریکه رضایتمندی آنها منجر به بهبود و ارتقای عملکرد سازمان میشود.
پیاده سازی خدمات الکترونیک :
پاسکال سیستم نیز به منظور راحتی و رضایتمندی مشتریان خود سعی نموده تا انواع گوناگونی از خدمات الکترونیکی را پیاده سازی کند و آنها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از این خدمات عبارتند از:
1- دریافت و پرداخت الکترونیکی قبوض نظیر تلفن ثابت، تلفن همراه، آب، برق و گاز
2- خدمات ثبت نام الکترونیکی مانند ثبت نام خودرو، مسکن
3- درخواست اشتراک الکترونیکی خدمات عمومی نظیر تلفن، آب، برق و گاز
4- ثبت نام الکترونیکی انواع مدارس و آزمون های استخدامی
5- ثبت درخواست های الکترونیکی نظیر ثبت شکایت، پیشنهاد، انتقاد
6- خدمات پیگیری الکترونیک مانند پیگیری انواع درخواست ها، شکایات، پیشنهادات، انتقادات
7- خدمات پرداخت الکترونیکی
8- خدمات فیش حقوق و حکم حقوق به صورت الکترونیکی
9- خدمات الکترونیکی گردش حساب درون سازمانی برای کارمندان و پیمانکاران
10- نوبت دهی آنلاین برای ملاقات با مدیران اُ رگان ها


Powered by DorsaPortal