مشاوره و راهنمایی ۵ - ۲۲۹۱۹۹۸۲ - ۰۲۱

سیستم مدیریت محتوا

سیستم مدیریت محتوا

تاریخ به روز رسانی: 1396/11/25 تعداد بازدید: 141
سیستم مدیریت محتوای درسا
نرم افزارهای مدیریت محتوا و پرتال های سازمانی، سال هاست در راستای انتشار اطلاعات به روز سازمان ها، نهاد ها و ... به صورت الکترونیک، نقش آفرینی می کنند. پرتال های سازمانی ضمن ارانه محتوای الکترونیکی، خدمات و سرویس های الکترونیکی را نیز به مشتریان خود ارانه می دهند. امروزه با گذشت بیش از ده ها سال از عمر این محصولات، همچنان انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت محتوا و بهترین پرتال سازمانی ، مسئله ای چالش برانگیز است. در این راستا سوالات بسیاری در خصوص ویژگی های نرم افزار مورد نظر مطرح است از جمله اینکه:
میزان کارایی نرم افزارهای داخلی بیشتر است یا نرم افزارهای خارجی ؟ نوع زبان برنامه نویسی نرم افزارهای مدیریت محتوا و پرتال ها؟ا باز یا بسته بودن سورس این نرم افزار ها چه تاثیری در انتخاب ما دارد؟ استفاده از یک بسته نرم افزاری (Package) مناسب تر است یا یک محصول سفارشی که مطابق نیاز مقطعی ما کدنویسی می شود؟ آیا ما ترجیح می دهیم طرف قراردادمان جهت خرید نرم افزار یک شخص حقیقی باشد یا حقوقی ؟ آیا همیشه انتخاب قوی ترین نرم افزار، بهترین انتخاب است؟ ...
بدون شک شناخت صحیح و کامل سازمان و مشتریان، ما را در انتخاب بهترین گزینه یاری خواهد کرد، در غیر این صورت ضریب خطا در انتخاب محصول بالا می رود و در این شرایط فروشنده ی محصول نقش پر رنگ تری در انتخاب ما خواهد داشت. همچنین در صورت توسعه سازمان و ایجاد تغییر در نیاز های سازمان انتخاب صحیح پرتال، ما را از تعویض نرم افزار بی نیاز خواهد کرد. در این خصوص لازم است ابتدا به پرسش هایی از این قبیل پاسخ داده و یک معماری اطلاعات پرتال مناسب (IA Portal )تهیه نماییم:
نیاز سازمان ما چیست ؟
تا چه اندازه سازمان خود را می شناسیم؟
آیا از وضعیت موجود سازمان، نرم افزار ها، ارتباط آنها با هم، نحوه ی ارتباط آنها با پرتال و ... شناخت کافی داریم؟
آیا سیاست های سازمان خود را در راستای استفاده از پرتال سازمانی می دانیم؟
کیفیت و امنیت بستر شبکه و اینترنت در سازمان ما در چه سطحی است؟
سطح علمی نیروهای انسانی متخصص ما در چه حد است؟
آیا پرتال سازمانی ما در زمینه خاصی نیاز به توسعه دارد؟
پشتیبانی محصول برای ما تا چه حد حاثز اهمیت می باشد؟
شناخت ما از مشتریان مشابه خودمان که از این محصول استفاده می کنند، در چه حدی است؟
آیا پرتال سازمانی ما همواره در رشد اطلاعاتی می باشد؟
آیا سازمان ما نیاز به یک محصول کاملا پویا دارد؟
پرتال ما تا چه حد می تواند با سیستم های درون سازمانی ما یکپارچه شود؟
آیا بسترهای لازم برای پیاده سازی SSO در سازمان ما وجود دارد؟
مشتریان سازمانی ما و ذینعفان سازمان چه کسانی هستند؟
نحوه ی تعامل ما با مشتریانمان چگونه است؟
آیا ما بخش های پر هزینه سازمان خود را می شناسیم؟ و آیا پرتال سازمانی راهکاری برای کاهش این هزینه ها دارد؟
از آنجا که پرتال سازمانی به منزله یک درگاه بین سازمان و مشتریان ما می باشد، چه تاثیری بر روی نقشه ی کسب و کار ما دارد؟
و ..
پرتال سازمانی دُرسا با مد نظر قرار دادن پاسخ سوالات فوق و ارائه یک پرتال سازمانی فارسی متناسب با نیاز و فرهنگ ایرانی و بدون استفاده از هر گونه نرم افزار خارجی، تحلیل ، طراحی و تولید گردید. ما با بررسی انواع نمونه ها، مشکلات و پرسش های سازمان ها و مشتریان ، اقدام به تولید پرتال سازمانی فارسی دُرسا نمودیم تا شاید رهاوردی ماندگار و اثرگذار برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.
اعتقاد ما بر این است که فروش محصول باید بر اساس مفید و موثر بودن محصول ما برای مشتری صورت پذیرد تا ضمن رفع نیاز های سازمان، تحولی نوین در سازمان بوجود آورد.
پرتال سازمانی دُرسا با هدف مشتری مداری به صورت ماژولار تهیه و ارائه می گردد تا مشتریان بتوانند با توجه به نیاز و بودجه خود این محصول را تهیه نمایند.جهت نیل به این هدف و در راستای شناخت سازمان ، معماری اطلاعات پرتال را ضمن دریافت پاسخ سئوالات مربوطه تدوین و پس از آن مطابق با Plan تهیه شده اقدام به پیاده سازی پرتال می کنیم.از آنجا که یکی از اهداف دیگر پرتال، یکپارچه سازی در سازمان می باشد، پرتال سازمانی دُرسا با بسیاری از نرم افزارهای موجود در کشور یکپارچه شده است .این امکان ما را در جهت ایجاد یک سازمان الکترونیک یاری می کند.


Powered by DorsaPortal