مشاوره و راهنمایی ۵ - ۲۲۹۱۹۹۸۲ - ۰۲۱

فازهای تجربه کاربری

فازهای تجربه کاربری

تاریخ به روز رسانی: 1396/12/16 تعداد بازدید: 229
فرآیند طراحی تجربه کاربری دارای 5 فاز اصلی غیر قابل حذف است. که این فرآیند در قالب 10 مرحله اصلی پیاده سازی معماری محتوا سازمان مرحله به مرحله انجام می پذیرد.
استراتژی
استراتژی یکی از مواردی است که از ابتدا آغاز به طراحی باید به آن توجه شود، استراتژی ساختار برند، اهداف خطوط راهنما، چشم انداز و مسیر توسعه یک سازمان و بالطبع آن محصول را مشخص می‌کند. استراتژی به عنوان زیربنای یک پروژه طراحی تجربه کاربری اهداف عملیاتی آن را شکل می‌دهد، اهدافی که سازمان امیدوار است در طول عرضه محصول و فاز های رشد به آن دست یابد. اهدافی که اولویت آن‌ها مشخص و میزان موفقیت آن‌ها قابل اندازه گیری باشد. آنالیز رقبا، آنالیز شیوه کاربری مخاطبان و مصاحبه با ذینفعان سه تکنیک مهم در تدوین استراتژی می‌باشد. (بررسی محیط داخلی و خارجی)
تحقیقات
اغلب این بحث در فاز کشف (Discovery) صورت می‌پذیرد. فاز تحقیقات احتمالاً در یکسری از پروژه ها متغیر است. پروژه های پیچیده معمولا فعالیت‌های تحقیقاتی کاربر و رقیب قابل توجهی انجام می‌دهند اما کسب و کارهای کوچک معمولاً از کلیه فعالیت‌های تحقیقاتی به غیر از مصاحبه‌ها و نظرسنجی‌های کوچک معمولاً چشم پوشی می‌کنند. در حقیقت فاز تحقیقات کلید ساخت ساختار تجربه کاربری است.
تحلیل
هدف فاز آنالیز ترسیم اطلاعات حاصل از فاز تحقیقات است. تسخیر، استنتاج و سازماندهی اطلاعاتی که طراح را به پاسخ این پرسش می‌رساند که:چه کمک‌هایی طراح تجربه کاربری می‌تواند برای درک چرایی محصول به کاربر نهایی نماید. به عبارت دیگر، ارتباط برقرار کردن بین درک طراح از کاربر نهایی برای تایید مفروضات معتبر ساخته شده هدف نهایی فاز آنالیز می باشد.
طراحی
به عبارت دیگر فرضیه های خود را به صورت ایده در مقابل کاربران قرار می‌دهیم و بازخورد آنان را در برابر این فرضیه ها دریافت می‌کنیم، آن‌ها را بهبود می‌دهیم و مجدد تکرار می‌کنیم. این ایده‌ها ممکن است به وسیله پرتوتایپ کاغذی، وایرفریم تعاملی، پروتوتایپ نیمه-عملکرد، همه آنچه موجب کاهش تعمدی وفاداری به برند، هویت گرافیکی یا جزئیات بصری شود.
پیاده سازی
فاز پیاده سازی زمانی است که طراحی با وفاداری بالا می درخشد، محتوا و دارایی های دیجیتال ساخته شده اند و ورژنی از محصول که طی جلسات تست کاربری توسط کاربران نهایی و ذینفعان سطح بالای وفاداری به آنان تایید شده است، اجرا می‌شود. نقش طراح تجربه کاربری شیفت از طراحی و سنجش ایده به همکاری و هماهنگی با توسعه دهندگان و کسب اهداف و چشم انداز نهایی است.
Powered by DorsaPortal