مشاوره و راهنمایی ۵ - ۲۲۹۱۹۹۸۲ - ۰۲۱

استراتژی محتوا

استراتژی محتوا

تاریخ به روز رسانی: 1396/12/16 تعداد بازدید: 312
استراتژی محتوا:
سند استراتژی محتوایی، عبارتست از برنامه ای اجرایی که به کسب و کار کمک می کند تا برای محتوای تولیدی خود در تمامی کانال های ارتباطی با مخاطب از جمله وبلاگ و شبکه های اجتماعی یک دستور العمل و چارچوب داشته باشد. اینکه بدانیم دقیقاً چگونه، با چه هدفی، حول چه موضوعاتی چه محتوایی را به اشتراک بگذاریم.
وقتی فردی وارد وب سایت شما می شود، بخاطر انجام وظیفه خاصی که در ذهن دارد وارد می شود، پس محتواهایی که می گذارید با این هدف باشد که به او القا شود ما مشکلات شما را شناسایی و به حل آن کمک می کنیم. اگر وب سایت شما انتظارات ذهنی کاربر را کاملا برطرف نکند، آنها وب سایت را ترک می کنند. با آنالیز وظایف و جستجوی نوع کاربران و آنالیز متریک ها به نیاز کاربرانتان بیشتر اهمیت دهید. اینجا اهمیت اطلاعات موجود در صفحه اصلی و صفحه داخلی، هدرها و ساختار منطقی متون بیشتر نمایان می شود. استراتژی محتوا قرار است محتوای مناسب و مفید و کاربردی متناسب با «یک تجربه از پیش طراحی شده برای مخاطب» را تولید و گردآوری کرده و آنها را تحویل مخاطب داده و مدیریت کند. استراتژی محتوا بسیار فراتر از نوشتن مقاله و مطالب و انتشار آن در سایتها، وبلاگها و یا کانالهای احتماعی است. استراتژی محتوا مسئول طراحی هویت محتوا از لحاظ ساختار و سبک است و باید این چارچوب را برای کلیه دپارتمان های یک سازمان تعیین کند.
از جمله دلایل عمومی برای موفقیت استراتژی محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:
مردم با تولید و نشر محتوا در فضای مجازی تفریح می کنند
مردم بر اساس محتوایی که مطالعه می کنند تصمیم می گیرند و اقدام می کنند
تولید محتوا ارزان شده است
نشر و باز نشر محتوا ارزان شده است
نشر و باز نشر محتوا سریع شده است
مرز بین تولید و مصرف محتوا نامرئی شده است
دسترسی به محتوا برای همه امکان پذیر شده است
جستجوی محتوا گزینشی، سریع و دقیق شده است
محتوا تعاملی شده است
محتوا بر قضاوت ، نگرش ، تصمیمی و رفتار مخاطب ما اثرگذار است

در مرحله استراتژی محتوا، ساختار و نوع مطالب با توجه به تحقیقات پیشین به دست می آید. محتوا پادشاه است پس باید به بهترین نوع به مخاطب نمایش داده شود تا علاوه بر جذابیت به ادامه خواندن، باعث انتقال اطلاعات به شیوه ای راحت و صحیح به مخاطب شود. مدیریت محتوا، یک مدل ذهنی، فرهنگی است که بر اساس آن، تلاش می شود اطلاعاتی که مشتری نیاز دارد در همه ی محل هایی که او به دنبال آنها می گردد و در کلیه ی مراحل خرید، در اختیار او قرار گیرد. این شیوه، یک نوع نگرش استراتژیک برای مدیریت محتوا به عنوان یک دارایی است و بر اساس آن، مدیریت به شیوه ای اعمال می شود که نرخ بازگشت سرمایه آن به صورت عددی، قابل سنجش باشد. در این مرحله لازم است از اصول تایپوگرافی استفاده شود و مسائل نگارشی در آن رعایت شود. مسائلی مانند رعایت فاصله خطوط، طول جملات و پاراگراف ها، استفاده از کنتراست مناسب، توجه به کلمات کلیدی، بولد کردن نکات مهم و حتی نوع فونت و لحن نوشتار توجه کرد.
استراتژی در واقع ایده‌ای است برای پیش‌بینی آنچه می‌خواهید در آینده به آن برسید. با تعیین این استراتژی، شما قبل از تولید هر محتوا، کافی است از خود ب‍پرسید: آیا این محتوا شرکت را به اهدافش نزدیک می‌کند؟ تیم استراتژی محتوا در شرکت پاسکال سیستم با آگاهی کامل از قوانین نوشتار و میزان اهمیت ساختار محتوایی، در صدد است با رعایت اصول و استانداردهای موجود، ساختار نوشتار مورد نیاز هر وب سایت را متناسب با زمینه کاری، اهداف و مخاطبان آن تهیه کرده و در قالب داکیومنت راهنما، به مشتریان گرامی تحویل دهد.

Powered by DorsaPortal